Image Alt
  /  Alpinism   /  Ascensiune în pamir, lenin 7134M
tabara 2 Lenin

Ascensiune în pamir, lenin 7134M

 

 

 

Ziua 1- 08.07.2018- sosirea în Kyrgysztan

 

La ora 08:35 (diferență de fus orar 3 h) am ajuns în capitala statului Kyrgyzstan, în Bishkek. Călătoria cu Tukish Airless a fost foarte confortabilă și plăcută ( ne-au oferit mâncare și băuturi, 40 kg la cală și filme pe tableta incorporă în spătarul scaunului). Am avut o scurtă escală la Istanbul de 2 ore, suficient timp să găsim noul avion cu destinația Bishkek. De asemenea, ne-am luat viza online și a fost destul de simplu să intrăm în țară, asta nu înseamnă că nu am avut emoții.

Transferul la hotelul închiriat de Ak-say Travel l-am făcut cu o firmă de taxi arvunită tot de firma de turism. Preț pe cazare și mic dejun 12 dolari/noapte. Personalul foarte ospitalier, iar sediul agenției e chiar în clădirea alăturată, deci foarte ușor de ajuns la ei în vederea semnării contractului și primirea vizei pentru ascensiune.

Am primit în aeroport o cartelă locală O! pe care am alimentat-o cu cardul bancar și am ales o opțiune cu internet.

După ce ne-am instalat în camere am ieșit să vizităm orașul și să mâncăm ceva mâncare locală. Am mers la un local super fain și am plătit undeva la 410 SOM (moneda locală)- cam 6 dolari, având în vedere că am mâncat cam ce era mai scump. Deci super fain!

Ziua 2-09.07.2018 transfer Bishkek-Osh

Am fost preluați de firma de transport la ora locală 05:30 și transferați la aeroportul Manas din Bishkek. La ora 07:20 am avut zborul care a ținut destul de puțin, dar a fost super fain, deja se vedeau munții înalți și am luat contact vizual cu relieful țării. În aeroport am fost întâmpinați de reprezentanții firmei de turism și am fost transferați cu un microbuz Mercedes 83` în tabăra de bază, 3600m.

 

În jurul orei 18:00, după aproximativ 7 h de mers cu microbuzul prin podișul Pamir, un loc destul de izolat, cu câteva așezări rudimentare, sezoniere, cu niște drumuri pline de denivelări, bătute de mașini de teren.

Tabăra de bază a firmei Ak-Sai este foarte bine pusă la punct, cu oameni foarte primitori, cu o infrastructură foarte utilă, apă curentă, apă caldă pentru ceai și mâncare, energie electrică, cort de servit masa.

 

După ce am montat corturile și am mâncat în jur de ora 21 ne-am pus la somn. Resimțeam o ușoară durere la nivelul capului, datorită diferenței mari de nivel. Totuși am mâncat foarte bine și ne-am hidratat.

Pentru ziua următoare am stabilit o tură de aclimatizare până la 4000m.

Ziua 3-10.07.2018 aclimatizare BC-4000m

Am efectuat o tură de aclimatizare pe un vârf de aproximativ 4150m, 6h de mers, cu o ușoară alergare pe coborâre și pe platoul Pamir.

In rest ne-am organizat și am gătit în tabăra de bază.

 

pregătirea bagajelor

Pe seară a plouat foarte tare și a bătut vântul.

Ziua 4-11.07.2018 aclimatizare BC

 

Nu a fost o vreme extraordinară, dar totuși am făcut o plimbare rapidă până pe la 3900m.

Restul timpului l-am ocupat cu organizarea echipamentului, echipamentul pentru transport cu calul în C1 și echipamentul de cărat în spate.

Ziua 5-12.07.2018 BC-C1

A plouat de dimineață în BC, am luat un mic dejun rapid, iar la ora 07:30 am dus bagajul pentru a fi cântărit și predat băieților care se ocupau de cai. 3 dolari pe kg, 77 dolari am avut eu de plată.

 

Apoi am pornit ușor către tabăra 1. În prima parte a traseului vremea a fost bună, dar cum am început să luăm în altitudine a început să plouă și să bată vântul. După 11 km de mers, am ajuns în tabăra 1 pe ninsoare și vânt. Vremea a fost o reală problemă, a fost foarte instabilă și era foarte greu să mergi îmbrăcat optim. A trebuit să oprim de multe ori să ne schimbam, iar asta a luat timp. De asemenea, vremea în tabăra 1 nu era deloc bună, fapt ce ne-a dus cu gândul să închiriem corturi de la firmă. Din păcate nu am avut corturi libere, aproximativ 150 de locuri erau deja rezervate.

Noi am mers pe pachetul de baza, cu un cost de 300 de dolari prin care primeam doar acces în tabere, transfer aeroport-tabăra de bază și permisul de acces în zona montană.

În aceste condiții, după ce ne-am încălzit puțin am montat corturile și ne-am pregătit de mâncare într-un cort de masă care era mai liber.

Ziua 6-13.07.2018 aclimatizare în C1

Vremea a devenit mai bună, ne-am trezit destul de târziu și după o noapte de somn relativ bun au apărut câteva probleme cauzate de lipsa aclimatizării, respectiv ușoare dureri de cap și lipsa poftei de mâncare.

Cu toate astea ne-am mișcat prin tabără, am gătit, am mâncat. Ne-am instalat într-un cort de servire a hranei și am stat acolo toată ziua. Am discutat diverse aspecte legate de expediție și am jucat cărți.

 

tabăra 1-cortul de zi

Pe după amiază ne-am simțit mai bine și am făcut o plimbare până la 4700m pentru aclimatizare și ne-am întors în C1.

Am făcut bagajele pentru următoarea zi în care am planificat să urcăm până în C2 pentru a ne duce o parte din echipament și pentru a monta corturile pe care le-am închiriat de la firma de turism cu 80 de dolari. Seara urmând să ne întoarcem în C1.

Ziua 7-14.07.2018 C1-C2-C1

Ne-am trezit la ora 04:00, am mâncat și în jur de ora 05:00 am plecat spre C2. A urmat un drum destul de lung pe care l-am parcurs în aproximativ 9h, ajungând la altitudinea de 5300m. După ce am montat un cort, am lăsat echipament, mâncare și alte accesorii în cort și am pornit spre C1. După ce am parcurs o diferență de nivel de aproximativ 1000m, într-o singură zi, ne-am resimițit fiind destul de obosiți și cu ceva amețeli și am coborât rapid către tabăra 1. Drumul a fost obositor și destul de lung, totuși după ce am ajuns în tabăra 1 ne-am simțit bine, am mâncat și ne-am odihnit.

 

Ziua 8-15.07.2018  odihnă în C1

Am dormit relativ bine, dar având de luat mai multe decizii și multe gânduri legate de acest munte somnul nu a fost foarte odihnitor. Ne-am odihnit, am stabilit mai multe strategii și am mers la saună. Da, la 4400 m contra unui cost de 25 de dolari/3 persoane poți beneficia de 1 ora la saună. E un mod bun de a te bucura de acest munte.

Tabăra a devenit mult mai prietenoasă decât în prima zi, vremea a fost super, am făcut mai multe plimbări prin jur și ne-am cumpărat internet Wi-Fi cu 5 dolari pe oră. Restul timpului l-am petrecut în cortul deja revendicat doar de noi, cortul de rezervă a taberei în ceea ce privește servitul mesei. Din când în când mai mergeam în cortul principal să mâncăm bomboane și să luăm plicuri de ceai.

Ziua 9-16.07.2018 odihnă în C1

A fost o zi care s-a asemănat destul de mult cu ziua 8. Ne-am odihnit și ne-am organizat în tabăra 1. Pe seară ne-am făcut bagajul pentru tabără 2. Din când în când ne măsuram concentrația de oxigen în sânge. Totul arăta bine și ne simțeam optim din punct de vedere fizic. Deși în aceste momente, muntele Lenin nu ne atrăgea în mod excesiv și nu ne oferea o motivare pe care în mod normal un munte o are asupra unui alpinist, planul era să mergem în următoarea zi în tabăra 2 și să rămânem peste noapte acolo. De acolo urma să mergem în tabăra 3.

Ziua 10-17.07.2018 C1-C2

Ne-am trezit de dimineață, ora 02:00 și am plecat rapid către tabăra 2, aproximativ 5300m. Am mers super bine, a fost puțin mai răcoare și am avut un rucsac mai ușor. Astfel, la ora 10:15 am ajuns în tabăra 2 având un moral super bun, pe traseu nu ne-a depășit nici o echipă și am ajuns în tabără cu al doilea timp. Menționez din nou că traseul e destul de solicitant , iar cu bagaj greu în spate poate pune ușor probleme oricui.

 

Ne-am organizat în tabără, am topit apă de băut (îți ia câteva ore să topești câțiva litri de apă) și pentru mâncare și am încercat să ne odihnim. Nu a am reușit prea mult, pe timpul zilei este foarte cald și practic cortul devine o seră. Cu toate astea, nici afară nu este prea bine. Soluția identificată: sacii de dormit pe cort și noi în cort doar în lenjerie intimă. Așa ziua a fost cât de cât acceptabilă.

Ne-am simțit destul de bine și am reușit să mâncam câte ceva. Eu nu prea am avut poftă de mâncare, deja după atâtea zile nu mai diferențiam gusturile la mâncare. În aceste condiții îmi era greu să acumulez energie.

Planul era ca în următoarea zi să urcăm în C3 pentru recunoaștere și aclimatizare și să ne întoarcem.

Ziua 11-18.07.2018 C2-C3-C1

Ne-am trezit la ora 02:00, era foarte frig afară și bătea vântul. Nu am dormit prea bine toată noaptea datorită frigului. Am mai amânat trezirea până la 03:00. Ne-am trezit, ne-am echipat, am încercat să mâncăm după care am plecat. Chiar din tabără pornește o pantă super abruptă, am urcat-o destul de greu și apoi am continuat pe creastă. Lucrurile nu au mers excelent (urcarea abruptă completată cu lipsa alimentării au cauzat o stare de vomă și cum nici psihicul nu stătea prea bine neavând încrederea într-o ascensiune până la 7000 m în acea perioadă) și după un timp am luat decizia să ne întoarcem, de undeva de la 5800-5900m, înainte de tabăra 3. Acest aspect ne-a dat peste cap programul și nu am reușit să ne organizam bine în continuare.

 

Practic în tabăra 2 era foarte greu să mai rămânem o noapte, iar dacă ne întorceam în tabăra 1 trebuia să luam tot echipamentul și practic revenirea în tabăra 2 era foarte greu de realizat. În acel moment am mers pe varianta a două și în acest fel practic am întors spatele muntelui, am predat armele și am plecat acasă. Bine nu așa ușor, au mai durat câteva zile în care nu s-a întâmplat nimic deosebit, doar ne-am bucurat de experiență și ce a mai rămas din exepdiție.

 

Seara am ajuns în tabăra 1 după un efort prelungit de mai multe ore. Coborârea din C2 a fost dificilă datorită bagajului greu pe care l-am avut.

Ziua 12-18.07.2018 C1-BC

 

Ne-am strâns bagajul în C1, am lăsat o parte din bagajele în vederea transportului cu caii și am pornit către tabăra de bază. Drumul a fost mult mai ușor în acest caz. În tabăra de bază ne-am bucurat de un cola rece, după care am pornit către Osh cu același Mercedes 83`.

 

recomandăre:

 

  • Mergeți pe varianta puțin mai scumpă (în jur de 1000 dolar/persoană) pentru a avea mâncare caldă în BC și C1 și pentru a putea sta în corturile oferite de ei (sunt corturi mai mari cu saltele)
  • Cealaltă agenție de turism care oferă servicii similare, Asia Travel are tabăra 1 mult mai avansată decât Ak-Sai, lucru care poate fi util pentru parcurgerea distanței dintre C1 și C2.

 

Pentru orice întrebări legate de strategie, planificare, echipament, organizare vă stau la dispoziție.

 

Post a Comment

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.